۱-داشتن آمادگی کامل و حضور به موقع در سر جلسه امتحان.

داشتن وسایل مورد نیاز آزمون از قبیل مداد، پاک کن، تراش و … را همراه خود ببرید که با این کار تمام مواردی که لازم دارد را به همراه خواهید داشت و دیگر نیازی به رو انداختن و قرض گرفتن این قبیل وسایل نخواهید داشت و با خیالی آسوده می توانید آزمون خود را پاسخ دهید.

۲-دید مثبت و مثبت اندیشی در سر جلسه آزمون.

در سر جلسه امتحان با اطمینان و آرامش خاطر شرکت کنید. همواره این جملات را در ذهن خود تکرار کنید: «من برای امتحان کاملا آماده ام و به خوبی از عهده آن برمی آیم». نگرانی را از خود دور کنید. هر گاه احساس نگرانی کردید، چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران خواهد بود، داشتن دید مثبت بسیار به موفقیت کمک خواهد کرد.

۳-داشتن آرامش در سر جلسه آزمون اما هوشیار.

در سر جلسه ازمون کامل تکیه دهید و کاملا موقعیت راحتی را برای خود مهیا کنید.

۴-قبل از پاسخگویی نگاهی سرسری به سوالات بیندازید.

حدود ۱۰ درصد از وقت آزمون خود را صرف نگاه کردن به سوالات کنید. کلمات کلیدی (در سوالات) را مشخص کنید و برای پاسخ دادن به سوالات زمانبندی کنید. در حالی که سوالات را می خوانید، نکاتی که به ذهنتان می رسد و می تواند مفید باشد را در کنار آنها یادداشت بکنید.

۵-هنگام پاسخ گویی به سوالات منظم باشید به عبارتی برای پاسخ گویی به سوالات زمانبندی کنید.

برای پاسخگویی به سوالات از یک برنامه منظم پیروی کنید. ابتدا به سوالات ساده تر پاسخ دهید و بعد به آنها که نمره بیشتری دارند. سپس به ترتیب به سوالاتی پاسخ دهید که مشکل تر هستند، جواب دادن به آنها وقت بیشتری می گیرد و نمره کمتری دارند.

۶-هنگام پاسخگویی به سوالات تستی دقت کنید.

ابتدا پاسخ هایی را که می دانید اشتباه است، کنار بگذارید.اگر تست نمره منفی ندارد، از بین پاسخ های باقی مانده، پاسخ صحیح را انتخاب نمایید و یا حدس بزنید. اگر امتحان نمره منفی دارد و شما دلیل خاصی برای انتخاب پاسخ خود ندارید، حدس نزنید و شک نکنید، معمولا اولین گزینه ای که انتخاب می کنید، پاسخ صحیح است. پس پاسخ خود را تغییر ندهید، مگر این که واقعا به نتیجه قطعی رسیده باشید.

۷-قبل از پاسخگویی به سوالات خوب به آن فکر کنید.

قبل از پاسخ دادن به سوالات خوب فکر کنید. ابتدا نکات مهمی را که راجع به سوالات به ذهنتان می رسد، در چرک نویس یادداشت کنید.این نکات را به ترتیب شماره گذاری کنید، سپس آنها را تنظیم کرده و پاکنویس کنید تا در نهایت به موفقیت دست پیدا کنید.

۸-در هنگام پاسخگویی به سوالات به اصل مطلب بپردازید و حاشیه نروید.

در جمله اول موضوع اصلی را بیان کنید.مقدمه ای برای آن بنویسید.سپس موضوع را با جزییات بیشتری شرح دهید که بتوانید نمره مناسب را کسب کنید.

۹-مطالب را مرور کنید.

هنگام مطالعه ۱۰ درصد وقت خود را برای مطالعه صرف کنید. برای ترک کردن جلسه امتحان عجله نکنید.در انتها تمام سوالات را مرور کنید. مطمئن شوید که به تمام سوالات پاسخ داده اید. پاسخ ها را یک بار دیگر بخوانید و در صورت لزوم جمله بندی، املای کلمات و… را تصحیح کنید

۱۰-پس از پاسخگویی به سوالات آنها را بررسی کنید.

به اشکالات خود توجه کرده و سعی کنید در آن زمینه بیشتر مطالعه کنید. برای امتحانات آخر سال، سوالات امتحانات کلاسی را دوره کنید تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنید. بهترین روش یادگیری را که برای شما موثر بوده، انتخاب کنید. روش هایی که برای شما کارآیی لازم را نداشته، کنار بگذارید. سعی کنید بهترین روش را پیدا کرده و بر روی آن تمرین کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

در نهایت پس از رعایت و انجام این نکات می توانید بهترین نتیجه را کسب کنید نتیجه ای که قابل رضایت شما باشد.

مطالب آموزشی مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید